Sök jobbet här:

 E-mail: info@bravura.se

 Telefon:  010-171 47 10

Ansök nu - klicka på ¨lanken här 

6. sep. 2024

Condair AB söker en Servicekoordinator / Backoffice 


Är du en lösningsorienterad lagspelare som har erfarenhet av en administrativ roll? Trivs du med att ta ansvar och har förmågan driva ditt eget arbete framåt? Vi söker en servicekoordinator / backoffice där du erbjuds möjligheten att vara med och förbättra samt utveckla verksamheten. Välkommen med din ansökan!


      Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Condair


      Om Condair 

      Condair är en av världens ledande tillverkare av kommersiella och industriella produkter samt system för befuktning, avfuktning och evaporativ kyla. Med en närvaro i över 50 länder erbjuder företaget sina högpresterande lösningar till ett brett spektrum av kunder, från små till stora företag över hela världen. Deras lösningar kontrollerar luftfuktigheten med stor precision och är energi- och miljövänliga när det gäller el- och vattenförbrukning. Condair AB ägs av Condair AG, vars huvudkontor är beläget i Schweiz. Koncernen har idag 25 egna kontor och fem produktionsanläggningar fördelade på fem världsdelar.

      På vårt kontor i Sverige jobbar idag 6 engagerade kollegor i en arbetsmiljö som präglas av frihet under ansvar. För oss är det viktigt att varje medarbetare ges utrymme att självständigt planera sitt arbete samtidigt som de är ett starkt enhetligt team som alltid hjälper varandra. Som en del av Condair ingår du i ett prestigelöst och familjärt team där du erbjuds fina utvecklingsmöjligheter.


      Arbetsuppgifter

      I rollen som servicekoordinator / backoffice fungerar du som en central stödfunktion för dina kollegor med fokus på att hantera administrativa uppgifter. En viktig del av ditt arbete är att planera och koordinera serviceuppdrag, vilket inkluderar att boka och förbereda installationer samt säkerställa att alla nödvändiga förutsättningar är på plats. Detta innebär att du har löpande kommunikation med både tekniker internt, kunder och leverantörer för att hantera inkommande ärenden, stödja felsökningar och administrera servicebeställningar.

      Dina främsta arbetsverktyg är telefon och dator då du ansvarar för att både ta emot inkommande samtal och mejl samt aktivt kontakta olika parter för att följa upp och samla in relevant information. Utöver detta hanterar du administrativa uppgifter som fakturering, reseplanering och ser till att olika ärenden hamnar hos rätt person. Du arbetar tätt tillsammans med en kollega som ansvarar för logistik, lager och inköp för att skapa de bästa förutsättningarna för serviceteknikerna och de uppdrag de utför över hela landet. Övergripande arbetsuppgifter:

      • Stötta teknikerna med att planera, koordinera och förbereda för serviceuppdrag

      • Sköta diverse administrativa arbetsuppgifter relaterat till bland annat fakturering

      • Daglig kontakt med kunder och leverantörer via telefon och mail

      • Samarbeta internt med såväl tekniker som övriga kollegor


      Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

      • Arbetserfarenhet av kundservice och administrativa arbetsuppgifter

      • Mycket god dator- och telefonvana med erfarenhet av att arbeta i affärssystem

      • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

      • Meriterande med teknisk kunskap / erfarenhet från en teknisk bransch

      För att passa in i rollen som servicekoordinator / backoffice tror vi att du trivs i en roll där du får strukturera upp och driva ditt arbete effektivt framåt. Samtidigt är du mån om att detaljer ska bli rätt och du arbetar noggrant för att leverera bästa möjliga resultat på en arbetsplats som präglas av högt tempo. Du har förmågan att ta egna initiativ i ditt arbete och anstränger dig för att leverera lösningar till andra. Slutligen tror vi att du trivs i en kommunikativ roll där du har löpande kontakt med såväl kunder, leverantörer som att samarbeta och stötta dina kollegor.


      Viktig övrig information

      Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
      Plats: Handen
      Lön: Enligt överenskommelse

      Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

      Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

      Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail,

      info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. 

      Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

      Välkommen med din ansökan!